lördag

Länge sen igen. he he! Men bloggen är verkligen inte nån prio 1 i mitt liv.
Finns så mycket annat jag hellre gör än bloggar.

Celine är med sin pappa idag. Så jäkla kul. Han ringde i morse och fråga om han kunde ta dom en stund idag.
Men lilleman han kuta iväg till en polare innan, så de va bara Celine som fick äran att hänga med sin far idag.
Jag hoppas innerligt att deras far tar tag i sitt liv nu och rycker upp sig. För mina ungar behöver sin pappa!!!

Ja, man kanske skulle ta å förklara den här roliga grejjen som skulle hända.. Som jag skrev om på facebook,
Meeen, de hände ingen rolig grej. De hände ne tråkig grej istället. en sjukt tråkig grej.
De är en lång historia, men kan dra den lite kort...

Vi letar ju efter en kompis till Bibbi. Och så hittade vi en annons på msn.se på en vit bulldog valp.
Vi mailade ägarna som hade flyttat till London.
Vi mailade mååånga mail till varann. Och dom skickade massa bilder på den fina lilla hunden.
Vi skulle bara behöva betala för flygresan till sverige. De var akut för dom att bli av med hunden, dom hade tänkt sälja den när dom var i sverige, men dom hade fått jobb i london och kunde inte vänta längre så dom var tvugna att ta med hunden dit.
Dom tyckte att vi verkade vara en jättebra familj.
Så han skulle gå å lämna hunden på flygplatsen dagen efter och sen skulle jag bli kontaktad av företaget som hade hand om hundens flygresan.

Så dagen efter på förmiddan fick jag ett mail från ett företag som kallade sig animal transportation.
Mailet va skitbra skrivet, massa info om företaget (som ju inte fanns).
Allt kännde jätte äkta...!!
Jag skulle sätta in pengar via western union till dom.
Dom ringde mig och fråga hur allt gick osv.
Men hur som helst så satte jag in pengar (ca 2000 sek) och sen vart de massa strul.
Som påstod att hunden inte hade någon "reseförsäkring". Så som skulle inte kunna skicka hunden om jag inte satte in dom pengarna oxå...
Och då vart vi lite misstänksamma...
Och sen klurade vi ut att vi hade blivit blåsta... De fanns ingen hund.. och vi hade satt in 2tusen spänn till nån jävel som blåst oss.
SÅ JÄKLA SURT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
men, men...
Asså, de sjuka var att de var så JÄKLA bra gjort!
De kanske låter konstigt, men jag har ju inte skrivit alla detaljer, orka de lixom! Men tro mig, de va sjukt trovärdigt!!

Vi har givetvis anmält händelsen, men polisen anser att brott ej går att styrka.

De kom ut flera annonser på¨samma hund flera dagar i rad efter. samma hund, fast olika bilder och olika namn på ägaren och olika städer. Både på blocket och msn.
Anmälde annonserna på en gång till blocket så dom kunde ta bort dom..

Asså, helt seriöst, VEM FAN GÖR NÅT SÅNT?????????????????
Så jävla fult gjort asså!!

Men skitsamma.. Vi har lärt oss en läxa av detta iaf.
En erfarenhet rikare, 2000 spänn fattigare...!

jaja, nu pallar jag inte skriva mer.. men nu vet ni de iaf :)

hehe, blå-ögda pernilla ;)

Ha de gött folks!


PS, annars mår vi BRA, hehe livet rullar på och vi har hälsan i behåll, och de är trots allt de som är de viktigaste ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0