adhd

Nu, äntligen (får man säga äntligen??) har Kevin fått sin diagnos. ADHD.
Känns jäkligt vemodigt, eller va man ska säga.
Känns skönt att de finns papper på hans "problem".
Vi ska börja med medicin på måndag. Dom ska bort i helgen så vill inte börja med den nu, vill ha honom hemma och kolla läget med honom i början.
Vissa barn får problem med sömnen och aptiten. Skolsköterskan ska ta hans blodtryck varje dag för att kolla så de inte stiger.
Jag hoppas han slipper massa biverkningar, men annars får man byta medicin antar ja.
De kommer säkert bli bra.

Antar att jag kommer få en massa kritik för att jag ger min 7-åring medicin.
Men de är mitt val, och jag skulle uppskatta om ni höll eran kritik för er själva, de är tufft nog ändå, utan massa elaka kommentarer!!!

Ska snart hämta Celine, sen blir de middag på donken eller max idag. Palla laga mat.. nee!!
I helgen ska dom till B & A-K. Så de blir en lugn helg.


Pierre ska prata med Kevin ikväll om hur viktigt de är med den här medicinen. Hur viktigt de är att han tar den.
De är bättre att Pierre gör de, eftersom han har erfarenhet av de så han vet ju vad han snackar om.
Åh jag hoppas verkligen att de här blir bra nu. Min fina pojke förtjänar de...
De är så jobbigt och se hur frustrerad han blir när de inte går som han vill... =(

Mammas lilla älskling.. Min första Kärlek! Åh jag är så jäkla stolt över honom!!


Nej hörrni, nu ska jag slutta babbla på.. Dax att hämta Celine.

Haj så länge!

Kommentarer
Postat av: Isabel

Jag förstår verkligen att det känns som en lättnad! Skönt att ni fick diagnosen nu, min bror fick den när han var 30 och har länge undrat vad det är för fel på honom.

Han fungerar idag jättebra på alla sätt men det tog lite tid innan de hade hittat en dos som fungerade bra, de fick justera några gånger.

Ser inget fel alls att ni väljer medicinering, snarare tvärtom! Nu får han ju alla chanser han kan att fungera normalt!

2010-12-02 @ 14:40:38
URL: http://issapissastankar.blogg.se/
Postat av: Anonym

klart han ska ha medicin. det kommer göra han gott o med åren kanske han kan sluta med den när han "växer" in i rollen. att ha adhd är inget handikapp. det är en gåva, som han & andra får lära sig hantera och göra ngt bra av. adhd är inte fel att ha. Jag blir så ledsen att man alltid skyller på barnen när dom är stökiga osv. när det i själva verket finns en anledning. jag håller tummarna.



kram

2010-12-02 @ 16:06:47
Postat av: jillan

Mormors lilla skruttunge.

2010-12-02 @ 16:14:45
Postat av: paula

det är INTE ovanligt att maten blir ett bekymmer.många med medicinen tappar matlusten totalt.Så bli inte förvånad...nackdelen med medicinen är just aptitlösheten, så mitt råd är att ha va heter det, pulvergrejen, så att han får i sig lite,sen att ge honom å äta när han vill.Min man har tex ingen ro eller matlust att äta vid middagstid,så han käkar sin middag sent på kvällen ,eller äter middag på morgon istälet för sedvanlig frulle.

DÄREMOT så ska du stå på dig att han får verktyg och den hjälp han behöver, för även fast medicinen hjälper så behöver de verktyg i att kunna hantera olika situationer.Tusen kramar!!

Nästan så jag blir avis att ni fick en diagnos..vi kämpar vidare,har gått två år snart och ingen hjälp får vi för våran dotter...hon kanske skulle ha vart kille istället?? ;-)

2010-12-02 @ 20:28:54
URL: http://paulaeklund.blogg.se/
Postat av: Johanna

Klart han ska få medecin.. Han kommer ju förmodligen må bättre av det! Stackars din lilla kille men det kommer ju att bli bättre & skönt med en diagnos :) Jag tycker du är så duktig som har 2 barn i stort sett alldeles själv! Du har ju Pierre såklart men dom verkar ju ha en Pappa som inte är speciell delaktig & det betyder ju att du får göra allt jobbigt själv.. En stor stjärna till dig som är så duktig & pallar! Du verkar vara en helt fantastisk Mamma.. Själv är jag jämt helt slut trots att jag har en helt underbar man som alltid gör precis lika mkt som jag :) STOR KRAM!

2010-12-03 @ 08:57:00
URL: http://www.minbebis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0