Kontaktfamilj... Bra eller dåligt???

Jag har både märkt och förstått att de här med kontaktfamilj river upp många olika känslor hos alla människor.. varesej dom har med saken att göra eller ej...

Men ärligt talat... Tror ni att de är så jävla lätt för mig?? De e ju trots allt MINA barn, (ja, inte bara, men de e fan BARA JAG som tar hand om dom..) MITT samvete (läs dåliga sammvete) och de blir ju inte lättare av all kritik man får.. De är redan tillräckligt jobbigt... MEN.. JAG ORKAR INTE LÄNGRE! Jag har mina barn 24/7... JAG MÅSTE FÅ  AVLASTNING!
Hade allt varit "normalt" så hade dom haft en pappa som haft dom MINST varannan helg.. och då hade de inte behövts någon kontakt familj.. För de e ju inte så att jag njuter av tanken.,. Jag LIDER snarare..

Jag älskar mina barn mer än livet! MEN Om jag ska orkar vara den underbara mamma som jag är.. så behöver jag lite avlastning ibland.. Visst, de finns dom som har sina barn själva jämt.. Men då kanske dom är starkare än mig??

jag funkar inte som människa om jag inte få vara "själv" ibland...

SNÄLLA! Sluta kritisera mitt beslut... Jag tycker de är jobbigt nog ändå.. :(


Tyck gärna att jag är en dålig människa,
kanske tillochmed en dålig mamma,
men behåll dina åsikter för dig själv, för jag är inte inresserad!





MITT ALLT! Vill bara er bästa.. Älskar er så mycket!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Man måste ha avlastning.. jag vet... man måste för att orka va en bra mamma. så är de. De finns infga andra lösningar då, än kontaktfamilj?

2008-11-09 @ 15:52:44
Postat av: Anonym

Är väl en bra lösning med kontaktfamilj.

Varför skulle det vara sämre än att vara hos en pappa..

2008-11-09 @ 16:20:37
Postat av: Anonym

Kanske finns fler lösningar bara. Om inte så är de väl en utmärkt lösning. Eftersom pappan inte verkar finnas.

2008-11-09 @ 16:25:52
Postat av: paula

äsch

de som ger dig dåligt samvete har ingen aning om hur det är att vara morsa solokvist 24/7

tycker det är skitbra att det finns möjlighet för er att få en kontaktfamilj

inte alla som har den möjligheten tyvärr

2008-11-09 @ 19:14:37
URL: http://sannaskitsnacket.blogg.se/
Postat av: paula

ps

pappan verkar tycka det är viktigare i att umgås med sina vänner..hans syns ju jämt och ständigt i en annan blogg...

pinsamma människa!!!



du är stark,det vet du!

2008-11-09 @ 19:18:19
URL: http://sannaskitsnacket.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0