lördag

God Morgon!
Hade svårt att somna igår.
Och när man inte kan sova, så ligger man å lyssnar. Och man lär sig höra va de är för ljud å grejjer man hör.
Ibland kommer de ett gäng med fulla å glada ungdommar som tjoar å tjimmar. På väg till nån fest kanske?
Man hör en taxi vänta utanför. Sen ramlar de ut fulla å glada människor. Ibland fulla å arga människor.
Ibland hör man nåt kärlekspar som står å skriker på varann. Ibland nån brud som står å grinar. Nån snubbe å gapar. Kanske tillomed ett barn som vrålar...

Brukar sätta mig på min vanliga plats under fläkten och röka.
Har lärt mig att se på lysets sken, va de e för bil
En snutbil...
En taxi...
En gammal skrutt bil...

De är mörkt i de flesta fönster.. Förutom i grannens rakt över gatan. Där är de aldrig mörkt. Men alltid gardiner fördragna. Ibland ser man nån gammal tand med huckle dra bort gardin å titta ut, Men upptäcker hon att jag oxå är vaken, åker gardinen tillbaka å hon fortsätter med sitt. Långkok kanske?
Flera ggr/natt stannar en ful lite röd bil utanför porten och nån går alltid in. Men ser aldrig nån komma ut.. Lite kul!

Tillslut är jag så trött på min egen gata. Och folket som vandrar på den. Så jag går å lägger mig igen.
Blundar en stund..
Sen blir de mycket trafik hör jag. Ahaaa.. Klockan måste vara runt halv 4.. Alla party people är på väg hem från krogen.. Hör bildörrar slås igen... Skor som halkar på isen. Kontokort som töms i taxin..
Herregud va tråkigt jag har...

Går upp å tar en tablett.. Sen somnar jag gott.
Drömmer om att jag är på arlanda. Väskan packad med bikinis. Plant går till thailand. Har glömt passet. Mår dåligt i drömmen.
Vaknar. klockan är 8.
Luzifer har lekt med en muffins. De e bara börja städa.
Kaffe.
Data.
"Råka"
väcka mannen. Sen är vi i full gång!

Hej och välkommen Lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0